0

Bediening & Restaurant

Gasten blij maken.

Zeg je bediening, dan zeg je veelzijdigheid. Bij Fletcher Hotels is iedere dag anders: van bedrijfsborrels tot aan een gewone kop koffie. Onze gasten verdienen hoe dan ook de beste gastvrije service. Uiteraard, altijd met een glimlach. Want wat is er nou beter dan zitten in een restaurant of terras waarbij aan écht alles wordt gedacht? Onze gasten kijken naar je uit!

Lees meer

Onze waarden

Samenwerken

Wij doen eigenlijk niets liever

Ontwikkeling

We willen vooruit

Plezier

In het werk en met elkaar

Gastvrij

Net dat extra beetje aandacht

Wat zeggen je collega's ?

Mijn Fletcher carrière begon in Fletcher Hotel Langewold te Roden tijdens mijn opleiding gastheer/gastvrouw niveau 2/3. Tijdens mijn opleiding en met name in Fletcher Hotel Langewold heb ik veel geleerd over het omgaan met gasten en heb ik veel partijen mogen lopen. Na het behalen van mijn diploma heb ik een contract aangeboden gekregen, die ik (gelukkig) met beide handen aangegrepen heb. Na mijn studie heb ik met veel plezier een aantal jaren bij Fletcher Hotel Langewold mogen werken als zelfstandig werkend gastvrouw.

Masha Lagerman
Fletcher Hotels

Lees volledig verhaal

Na een tijdje werkzaam te zijn geweest, wilde ik mezelf verder ontplooien. Helaas was er toen op de locatie geen mogelijkheid, wel werd er met mij meegedacht en kreeg ik de mogelijkheid om binnen de Fletcher keten mijn werkzaamheden voort te zetten. Ik heb de kans gekregen om als eerste medewerker bij Fletcher Hotel Zeegser Duinen te werken, een hotel met veel bedrijvigheid en dat sprak me enorm aan! 

Na 1,5 jaar werd ik weer benaderd door Fletcher Hotel Langewold, er was ruimte voor mij als chef-bediening. Ondanks dat ik het erg naar mijn zin had bij Zeegser Duinen, leerde ik ook dat je een kans met beide handen moet aangrijpen (typisch gevalletje van ''oude liefde roest niet''). Deze kans heb ik dan ook gepakt! Na meerdere jaren als chef-bediening, begon het voor mij opnieuw te kriebelen om weer meer te leren. Steeds meer interesse kreeg ik in administratieve zaken, personeelszaken en al het reilen en zeilen achter de schermen. 

Sinds oktober 2018 neem ik deel aan het Fletcher Hotel Management traineeship. Hierbij doorloop ik alle afdelingen, zowel operationeel als op het hoofdkantoor, die ik anders niet gezien zou hebben. Ik krijg binnen de organisatie mooie kansen met veel mogelijkheden voor de toekomst, welke ik graag met beide handen aanpak! Na het afronden van dit traineeship ga ik aan de slag als Junior Hotelmanager.

Masha Lagerman
Fletcher Hotels

Sinds oktober 2015 is Gert-Jan werkzaam in Fletcher Hotel-Restaurant Nautisch Kwartier. Binnen het hotel is hij inzetbaar op diverse afdelingen. ‘’Ik werk voornamelijk op het ontbijt en in de RIVA Wijnlounge, maar daarnaast ben ik ook inzetbaar bij de receptie en in de keuken.’’ Hij is op en top gastheer en kent de RIVA Wijnlounge op z’n duimpje. ‘’Van brandalarm tot aan de kleine dingetjes, inmiddels ben ik bekend met het hele bedrijf.’’ Vooral de diversiteit in het werk, fijne collega’s en vaste gasten maken het werken in het hotel ontzettend leuk. ‘’Dagelijks zie ik terugkerende gasten, maar er zijn ook gasten die in de zomer en winter terugkomen. Op een gegeven moment onthoud je de gezichten die hier vaker komen en herken je elkaar. Dat is zo leuk. ’’

Gertjan van Eden
Fletcher Hotel-Restaurant Nautisch Kwartier

Lees volledig verhaal

Een werkdag van Gertjan
‘’Ik begin mijn dag met het opstarten van het ontbijt. Hoe ik mijn dag vervolg, hangt af van het feit of ik alleen ingepland sta of samen met een collega. Als ik alleen ingepland sta dan start ik alleen het ontbijt en ga ik daarna door naar de RIVA Wijnlounge. Als ik samen met een collega sta dan zwerf ik overal rond in het hotel. Ik kan namelijk niet tegen de rust, dus als ik samen sta dan start ik ook de RIVA Wijnlounge op en houd ik mezelf bezig door extra schoonmaakwerkzaamheden te verrichten .

Om 10 uur is het ontbijt afgelopen en dekken we met z’n allen de tafels op. Na de koffie ga ik door naar de RIVA Wijnlounge en blijf ik daar. Afhankelijk van wie mij aflost blijf ik daar tot drie of vijf uur en ga ik vervolgens naar huis.’’ Gertjan draait voornamelijk de dagdiensten, maar hij vindt het absoluut niet erg om bij te springen wanneer er personeel tekort is. ‘’Als ze personeel tekort komen dan werk ik ook ’s avonds. Ik ga dan tussen de middag naar huis en kom rond 18.00 uur weer terug. Om 22.00 zit mijn werkdag er dan weer op.’’

Gertjan van Eden
Fletcher Hotel-Restaurant Nautisch Kwartier

Nathalie werkt bij Fletcher Hotel-Restaurant De Wageningsche Berg. Ze werkt in de bediening in het restaurant en in de brasserie. “In de brasserie is het werken wel heel anders dan in het restaurant. Daar is de sfeer namelijk wat losser en in het restaurant is het allemaal wat netter.”

Nathalie de Vries
Fletcher Hotel-Restaurant De Wageningsche Berg

Lees volledig verhaal

Voordat Nathalie bij dit hotel kwam werken, studeerde ze fysiotherapie. “Dat vond ik niet zo leuk. Dus daar ben ik mee gestopt. Toen ben ik bij Fletcher terecht gekomen en tot op heden vind ik het nog steeds erg leuk!” Nathalie geeft aan dat Fletcher enorm veel mogelijkheden biedt. “Er zijn veel kansen om intern een opleiding te volgen of om door te groeien. Dus ik dacht, daar zit ik voorlopig wel goed!”

Het leukst aan het werken in Fletcher Hotel-Restaurant De Wageningsche Berg vindt Nathalie dat elke dag anders is. “Vooral de afwisselende diensten maken het leuk. In de ochtend is het wat rustiger werken, dat is best wel relaxed. Maar in de avond hangt er weer een hele andere sfeer en dat is ook gezellig.” Het team waar Nathalie mee werkt is vrij hecht en ze kunnen allemaal goed met elkaar overweg. “In de horeca werk je namelijk erg veel en dan is het wel belangrijk dat iedereen goed met elkaar op kan schieten.”

Een werkdag van Nathalie
“Een dagdienst vind ik eigenlijk het leukst om te draaien. Ik begin dan rond 10 uur en dan ga ik in de brasserie de bar opstarten. Als eerste kijk ik of alles is aangevuld achter de bar. Rond 11 uur komen de eerste gasten, meestal zijn dat vaste gasten. Zij komen dan een lekker gebakje eten en koffie drinken. Maar ook groepjes mensen die een wandeling hebben gemaakt in het bos komen wat drinken bij ons. Vanaf half 1 tot een uur of 3 begint het wat drukker te worden i.v.m. de lunch. Rond 4 uur gaan mensen aan de borrel en dat is altijd gezellig. Vanaf half 5 tot 6 is het wat rustiger, dan proberen we alles weer op te ruimen achter de bar.”

In het hotel zijn vaak vaste gasten te vinden. “Ik probeer altijd even een praatje met ze te maken. Ze weten inmiddels ook wel een beetje wat ik bijvoorbeeld aan sport doe en dan is het erg leuk als ze vragen hoe mijn wedstrijd gegaan is. Laatst was ik op vakantie en werd er gevraagd waar ik de afgelopen weken was, ze waren bang dat ik er niet meer zou werken.”

Nathalie de Vries
Fletcher Hotel-Restaurant De Wageningsche Berg

Robert is werkzaam in Fletcher Boutique Hotel Duinoord in Wassenaar. “Ik werd bij de eerste kennismaking met het hotel al helemaal gelukkig. Toen er ook nog werd verteld dat er op de werkvloer een hoop te verbeteren viel, kreeg ik een nog bredere smile op mijn gezicht.” Vanuit de duinen aan komen rijden en tussen de bomen door het hotel te zien is volgens Robert al een feestje. Daarnaast vindt hij de diversiteit van het werk, door de grootte van het hotel, enorm. “Je weet nooit of je een dag voornamelijk in het restaurant staat. Het kan namelijk ook zijn dat je deursloten in elkaar aan het zetten bent, wc brillen moet monteren of telefonist bent vanwege de vele aanvragen.”

Robert Verbeek
Fletcher Boutique Hotel Duinoord

Lees volledig verhaal

Een werkdag van Robert
Robert kan erg kort zijn over hoe een gemiddelde werkdag er voor hem uitziet. “Ik kom binnen en dan… eigenlijk de gasten plezieren en tevreden houden. In welke hoedanigheid dat is wordt bepaald door de vraag van de gasten.” Maar dat hij hart voor de zaak heeft is in deze twee zinnen overduidelijk. 

Robert Verbeek
Fletcher Boutique Hotel Duinoord