0

Huishouding

Laat kamers én gasten stralen.

Huishouding. Een vak van precisie, plannen, aanpakken en samenwerken. Bij Fletcher Hotels kunnen wij niet zonder. Iedere dag weer worden onze kamers omgetoverd tot nieuw. Dat is natuurlijk fijn voor ons, maar al helemaal voor onze gasten. Zij kunnen optimaal genieten van een kamer die met het beste oog voor detail is nagelopen en schoongemaakt. Onze gasten kijken naar je uit!

Lees meer

Onze waarden

Samenwerken

Wij doen eigenlijk niets liever

Ontwikkeling

We willen vooruit

Plezier

In het werk en met elkaar

Gastvrij

Net dat extra beetje aandacht

Wat zeggen je collega's ?

Christa is begonnen als medewerker huishouding, werd daarna assistent en vervolgens hoofd huishouding. “Ik ben er trots op dat ik hier als medewerker binnenkwam en binnen een paar maanden al hoofd van de afdeling werd.” Het leukst aan het werken in een hotel vind Christa de dienstbaarheid. “Ik vind het fijn om de gasten het naar hun zin te maken. Maar ook de gastvrijheid te kunnen bieden waar nodig is binnen onze afdeling. Wij zorgen voor een schone kamer, een mooi opgemaakt bed en net even dat handdoekje mooi gevouwen met daarop de maandactie bordjes om de gasten daarop attent te maken.” “We hebben op dit moment een erg goed team staan en daar ben ik als afdelingshoofd heel trots op! Het is maar een klein team, maar iedereen staat voor elkaar klaar en probeert het beste uit zichzelf naar boven te halen.” Ook met de andere afdelingen verloopt het onderling erg goed. Is er hulp nodig in de afwas, dan komt de huishouding gewoon even een handje helpen.

Christa den Boer- Hilgers
Fletcher Landgoed Hotel Avegoor

Lees volledig verhaal

Een werkdag van Christa
Christa begint de dag om 8 uur en start dan met de algemene dienst. “Dan open ik alles wat nog dicht is en doe ik de lampen in de wc nog aan. Ik ben hier namelijk als één van de eerste medewerkers. Daarna bekijk ik wat er op de planning staat en hoeveel kamers er schoongemaakt moeten worden. Dan ben ik eigenlijk al aan het bedenken wie wat gaat doen, maar zo ver ben ik dan nog niet, want ik moet eerst nog alle algemene ruimtes schoonmaken.” Christa begint met de bistro te stofzuigen en dweilen, daarna de wc’s en de keuken.

“Rond een uur of 9, als ik de algemene dienst klaar heb, ga ik naar boven en zorg ik dat de kar met doekjes en dweilen klaar staat zodat we met de kamers kunnen beginnen. Ik zorg dat alles op de afdeling klaar staat zodat we stipt om 10 uur kunnen beginnen. We hebben maar 20 minuten per kamer en dat is soms best wel een uitdaging. Naast het hoofdgebouw zijn er nog twee andere gebouwen waar kamers gepoetst moeten worden. Nadat alles schoon is, worden de karren weer opgeruimd. “We proberen altijd nog even wat met elkaar te drinken. Dan kunnen we nog even napraten over hoe de dag verlopen is.”

Christa den Boer- Hilgers
Fletcher Landgoed Hotel Avegoor