0

Receptie

Voor iedere vraag wat wils.

Het stralende gezicht zijn van het hotel. Iedere dag weer. Werken bij de receptie betekent letterlijk klaarstaan voor onze gasten. En dat in de breedste zin van het woord. Van inchecken van gasten, naar het beantwoorden vragen, telefoontjes en e-mails. Gasten écht thuis laten voelen tijdens hun verblijf. Je moet het maar kunnen… Onze gasten kijken naar je uit!

Lees meer

Onze waarden

Samenwerken

Wij doen eigenlijk niets liever

Ontwikkeling

We willen vooruit

Plezier

In het werk en met elkaar

Gastvrij

Net dat extra beetje aandacht

Wat zeggen je collega's ?

Corine werkt bij de front office van Fletcher Hotel-Restaurant De Wipselberg-Veluwe. Daarvoor heeft zij gewerkt bij Fletcher Hotel-Restaurant Het Veluwse Bos. Corine vindt het leuk om met de gasten te werken. “Als je net wat extra’s voor ze doet gaan ze vrolijker naar huis. Daar kun je het verschil in maken. Geen één dag is hetzelfde en je leert enorm veel.”

Corine Ruardij
Fletcher Hotel-Restaurant De Wipselberg-Veluwe

Lees volledig verhaal

Een werkdag van Corine
Een gemiddelde dag ziet er voor Corine toch altijd anders uit. “Het hangt af van het dagdeel dat je werkt. Het inchecken begint meestal om 2 uur. De middagdienst begint om 3 uur en met een beetje geluk heb je het dan al wat rustiger. Je checkt mensen in, verwerkt mailtjes en je neemt de telefoon op. Vervolgens doe je wat extra’s voor de mensen die wat nodig hebben in de kamer, je geeft eventueel wandelroute informatie en je verhuurt fietsen.’’

De ochtend ziet het er weer heel anders uit. ‘’In de ochtend zijn er voornamelijk mensen die komen uitchecken. Daarnaast handelen we klachten af en vragen we de gasten hoe ze het verblijf ervaren hebben. In de ochtend worden er ook meer fietsen verhuurd. Dit komt doordat we midden op de Veluwe zitten, mensen gaan daarom al snel 50 kilometer fietsen. Kortom veel afwisseling.’’ 

Corine Ruardij
Fletcher Hotel-Restaurant De Wipselberg-Veluwe

Ontmoet Desiree Koster, Receptioniste Desiree is sinds oktober 2017 werkzaam bij Fletcher Hotel-Restaurant Het Veerse Meer. “Omdat ik van Den Haag naar Zeeland ben verhuisd, was ik op zoek naar een nieuwe baan. Ik wilde heel graag weer terug in de toerisme na bijna een jaar bij Receptel gewerkt te hebben.” Toen Desiree de vacature online voor receptioniste van een nog te openen hotel zag staan, leek haar dit de perfecte uitdaging. Gasten een positief gevoel geven tijdens het verblijf vindt Desiree het allerleukste om te doen. “Het is ook erg gezellig met de collega’s onderling”. Desiree is vooral bezig met het te woord staan van de gasten om hen zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Daar komen ook diverse administratieve taken bij kijken.

Desiree Koster
Fletcher Hotel-Restaurant Het Veerse Meer

Lees volledig verhaal

Een werkdag van Desiree
Desiree begroet allereerst haar collega’s en heeft daarna de overdracht met de nachtportier. In deze overdracht worden alle bijzonderheden en aandachtspunten besproken. “Ik heb een kort overleg met mijn collega’s van het ontbijt. Hoeveel ontbijt gasten hebben we, hoeveel check outs hebben we, waar kunnen zij mijn hulp gebruiken en hoe kunnen wij net dat beetje extra doen voor de gasten.” Daarna begint Desiree aan de eerste administratieve taken en gaat ze de check outs voorbereiden. “Rond een uur of 07:30 is het vaak ineens heel druk aan de balie. De zakelijke gasten komen allemaal uitchecken voordat zij naar het werk gaan.” Na de check outs van de zakelijke gasten valt er even een rust bij de receptie en gaat Desiree in het restaurant helpen.

Rond 10:00 uur is er opnieuw drukte aan de balie. “Tussen 10:00 en 11:00 uur komen de meeste Leisure gasten uitchecken. Om 11:00 uur controleer ik of iedereen uitgecheckt is en ga ik verder aan mijn checklist. Tussendoor voorzie ik de gasten van informatie over de omgeving en check ik vaak al een aantal gasten in. Voordat ik het weet staat mijn collega al naast me en is het alweer 15:00 uur. Tijd voor de overdracht en klaar om naar huis te gaan.

Desiree Koster
Fletcher Hotel-Restaurant Het Veerse Meer

Inez is sinds 1 november 2017 werkzaam als Front Office medewerkster bij Fletcher Hotel-Paleis Stadhouderlijk Hof in Leeuwarden. In 2010 is ze afgestudeerd aan de Middelbare Hotelschool te Leeuwarden. Tijdens haar afstuderen heeft ze stage gelopen bij Fletcher Hotel-Restaurant Langewold in Roden. “Stage lopen bij Fletcher is zo’n goede ervaring geweest dat ik meteen heel enthousiast was geworden toen ik de vacature voor Front Office medewerkster bij Stadhouderlijk Hof zag staan.”

Inez Nicolai
Fletcher Hotel-Paleis Stadhouderlijk Hof

Lees volledig verhaal

Een werkdag van Inez
Inez geeft aan dat een werkdag bij de Front Office zeer divers is. “Je weet namelijk nooit van te voren hoe een dag gaat verlopen. Tijdens de ochtenddienst check je de gasten uit en ben je bezig met de voorbereiding voor die dag. Tijdens de middagdienst ben je bezig met het inchecken van de gasten en hou je de reserveringen voor het diner bij. Daarbij gebeurt er tussendoor zoveel; een lamp vervangen, extra handdoeken brengen naar een kamer, gasten bedienen op het terras etc.” De dag is zo voorbij.

Inez Nicolai
Fletcher Hotel-Paleis Stadhouderlijk Hof

Bart is werkzaam als Front Office Supervisor bij Fletcher Hotel Kloosterhotel Willibrordhaeghe. Na het afronden van een toeristische opleiding wist Bart al meteen dat hij hoe dan ook in een hotel wilde werken. “Fletcher Hotels heeft me de kans gegeven om hier mijn carrière te starten en me zo te ontwikkelen. Ik ben daarom erg tevreden dat ik nu voor een keten als Fletcher Hotels mag werken.” Het leukst aan het werken bij Fletcher vindt Bart dat geen dag hetzelfde is. “Elke dag is weer afwisselend en leerzaam. Natuurlijk komen er elke dag ook dezelfde onderwerpen terug. De receptie is een plek waar ik me goed voel en het contact met de gasten is over het algemeen heel interessant.”

Bart van Haaren
Fletcher Kloosterhotel Willibrordhaeghe

Lees volledig verhaal

Een werkdag van Bart
Wij vroegen ons af hoe een gemiddelde werkdag van Bart eruit ziet. Hij geeft aan dat dat erg afhangt van welke dienst hij heeft. “Een ochtenddienst is heel anders dan een avonddienst bij de receptie. Laat ik het zo zeggen, bij een ochtenddienst ben je veel aan het voorbereiden zodat de dag goed verloopt in het hotel op het gebied van housekeeping, restaurantreserveringen en kamerreserveringen. Tijdens een avonddienst ben je veel meer bezig met inchecken, mails controleren en alles op orde brengen voor de volgende dag.”

Bart van Haaren
Fletcher Kloosterhotel Willibrordhaeghe

Kirsten werkt in Fletcher Hotel-Restaurant Het Witte Huis. Ze is begonnen als receptioniste met weinig ervaring. “Naast leidinggevende bij de Front Office doe ik ook de Banqueting Sales. Ik doe dus zowel het inchecken als uitchecken, groepsreserveringen maar bijvoorbeeld ook bruiloften.” Via haar nichtje is Kirsten bij het hotel terecht gekomen. “Mijn nichtje werkt hier ook als receptioniste en vroeg mij of ik interesse had om ook als receptioniste te komen werken. Ik was net afgestudeerd aan de Hotelschool en wist nog niet goed wat ik wilde gaan doen. Dus zo ben ik hier beland en ik vind het nog steeds heel leuk.”

Kirsten de Goeij
Fletcher Hotel-Restaurant Het Witte Huis

Lees volledig verhaal

Een dag in de schoenen van Kirsten
Meestal draait Kirsten de avonddienst en haar nichtje de ochtenddienst. “Ik vind het zelf ook leuker om in de avond te werken. Mijn dienst begint altijd met de overdracht. Ik hoor dan wat er gaande is en of er nog belangrijke dingen zijn die ik moet weten. Daarna de kassatelling, reserveringen controleren en voorbereiden voor de volgende dag. Tussendoor  zijn er natuurlijk altijd gasten die vragen hebben of komen inchecken, telefonische reserveringen en beantwoord ik alle e-mails.”

Het leukst van het werken in Fletcher Hotel-Restaurant Het Witte Huis vindt Kirsten dat het een kleinschalig hotel is, dus het team is erg allround. “We kunnen allemaal eigenlijk praktisch alles binnen het hotel waardoor we echt als één team het hotel draaiende houden. Geen dag is hetzelfde, dat maakt het werk ook heel leuk!” Kirsten geeft aan dat er ongeveer 35 man aan personeel werkt in het hotel. Daarvan is er een select groepje vaste medewerkers en nog een aantal parttime medewerkers en stagiairs. “We kunnen met zijn alle veel lol maken, maar ook heel hard werken. Na het werk drinken we met zijn alle nog een drankje voor de gezelligheid.”

Kirsten de Goeij
Fletcher Hotel-Restaurant Het Witte Huis